MOBIL: Klik på ikonet øverst for menu.

Yogahold

Blå himmel YOGA har et alsidigt udvalg af yogatimer og lærere. Her er genereIle retningslinjer for hvad de forskellige holdbetegnelser dækker over, men der kan være ret stor variation fra lærer til lærer og dag til dag. Som elev er det bedst at prøve sig frem og finde den lærer der taler mest direkte til ens krop og sind.


Under fanebladet Skema finder du vores bookingsystem, hvor du kan oprette en profil, købe klip og booke hold. I skemaet har timerne farve efter hvor hårde eller "varme" de er: Rød er varmest, blå koldest. 
 

AERIAL YOGA

Foregår delvis i en særlig slynge/hængekøje der hænger ca. 1 m. over gulvet. Stoffet man ligger i kan holde personer på op til 200 kg. Yogaslyngen er et nyt banebrydende redskab indenfor yoga og ret fantastisk. Den omslutter kroppen som en slags puppe og giver en helt utrolig beroligende og støttet afspænding. Den opfordrer til at lave mere yoga med hovedet nedad hvilket er sundt og foryngende for både krop og sind. Og den gør at man arbejder meget dybtgående med kernemuskulaturen, idet man hele tiden skal holde balancen.

Aerial er velegnet til alle nysgerrige yogaudøvere og kan f.eks. give en intens træning uden at lægge vægt på armene hele tiden. Men, hvis du i forvejen svimmel af yoga eller ikke kan lide at have hovedet nedad er det nok ikke for dig (endnu). Aerial er heller ikke velegnet hvis du er gravid eller har hjerteproblemer eller alvorlige rygproblemer. Vi afholder jævnligt workshops i Aerial yoga, se Workshops.

 

HATHA-YOGA

Er egentlig betegnelsen for al yoga hvor man bevæger sig. I denne sammenhæng er det yoga hvor man holder stillingerne i længere tid. Der indgår liggende, siddende og stående stillinger og der er tid til at gennemgå stillingerne grundigt og teknisk. Hvor hårdt det er afhænger af underviseren og dagen.
 

Hatha er velegnet for begyndere, såvel som øvede -  indenfor yoga arbejder man kontinuerligt med grundstillingerne og kommer med tiden dybere og mere grundigt ind i dem.

HATHA FLOW / (VINYASA FLOW) 

Som navnet antyder, indgår der en del flow, dvs. yoga i konstant bevægelse med f. eks. mange solhilsner. Varmen i kroppen hjælper med at smiddiggøre og udrense kroppen og de konstante instrukser fokuserer sindet. Med tiden lærer man bevægelserne og sekvenserne at kende og man lærer yoga, nærmest som et sprog. De flydende bevægelser og repetitionerne er ganske meditative, og man flyder på en glad bølge af varme. Hatha flow er for dig der godt kan lide at blive varmet rigtigt op, som kan lide at bevæge dig og ikke er bange for at blive udfordret lidt.
Vi afholder jævnligt workshops i Vinyasa yoga, se Workshops

BLID HATHA

Består af blide bevægelser, hvor kroppen løsnes og styrkes lige så stille og blidt. Vi går i dybden med de klassiske problemområder: skuldre, nakke og ryg og arbejder stille og roligt igennem de fleste liggende og siddende klassiske stillinger. Timen er bl. a. god hvis du har skader, er stresset, lige har født (og får baby passet), er helt ude af form eller bare har brug for at slappe af.

 

BEGYNDER

Er for begyndere, eller letøvede der gerne vil friske teknikken op, eller har lært flere teknikker og ønsker en klar linje. Hver time fokuserer på et område af kroppen, og efter 4 gange (i træk) vil du være det hele igennem. Du bestemmer selv hvor længe du vil gå på begynder og du må også gerne starte på almindelige hold - der er frit valg.

 

YIN YOGA

Dette er den allermest afstressende yogaform. Gennem dybe stræk, og liggende stillinger der holdes i lang tid, får man mulighed for at give helt slip i krop og sind, reducere stress og få større vitalitet. Gennem en hvilen ind i yogastillingerne, beroliges og afspændes kroppen og nervesystemet. Yin fokuserer mere på væren end på gøren, og giver mulighed for en dybere kontakt med dig selv og med indre ro. Den dybe afspænding, som stillingerne skaber, virker harmoniserende på krop og sind.

Vi afholder jævnligt workshops i Yin yoga, se Workshops

 

Fotos: Jacob Lund Photography